torsdag den 10. marts 2011

Gallerier, lasering

For et par dage siden opsøgte jeg flere gallerier på Bredgade og i nærheden deraf i København. Galleri Nakkehage var den med de aktuelt bedste kunstnere efter min mening. Når man så får et visitkort med hjem og gallerierne har deres aktuelle navne og evt, malerier lagt på deres hjemmeside, er det jo ret nemt at researche lidt videre selv. Jeg var bl.a. begejsret for André Lundquist, til hvem jeg skrev en bette lovprisning. Han svarede på spørgsmålet om hans lag på lag teknik:
"Ja lacering, en teknik hvor jeg arbejder i meget tynde lag på lag hvor der opstår en gennemsigtighed som jeg synes forstærker de historier som gemmer sig i mine billeder og som kompositorisk også spiller en vigtig rolle pga farve skift og linjer. Men også farverne får en glans som er anderledes end hvis farven er påført med kraftige penselstrøg, og ja, som du selv nævner, så giver det billede overfladen et særligt udtryk."
Jeg har lige været på nettet og set alle Og det er rigtig mange) de malere, Galleri Nord har i deres stald i Frederikshavn. Nåj, hvor er der mange virkelig gode kunstnere der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar